Recurs · Treballs acadèmics

How circus training can enhance the well-being of autistic children and their families

description Accedeix al recurs

Descripció

[extracte]


Aquest projecte tracta de com la formació en circ pot beneficiar els nens diagnosticats en l'espectre autista i, al seu torn, les seves famílies. Molts nens amb "necessitats especials" passen molt de temps en fisioteràpia, logopèdia, teràpia osteopàtica, teràpia ocupacional i teràpia conductual. La tesi explora com el circ pot obrir un món nou a aquests nens, que els permet assumir riscos, físicament i emocionalment; expandir les capacitats del seu cos en un entorn que enriqueix el seu desenvolupament social. No només guanyen en força, coordinació i consciència física, també poden guanyar confiança, oportunitats d'expressió creativa i sensació d'"adaptació".

Per als pares i germans de nens amb autisme, s'ofereixen sessions de formació de circ respir i l'oportunitat de gaudir de veure com un membre de la seva família es relaciona amb els altres nens i aconseguir coses que potser no semblaven per les seves capacitats. Allà sovint són efectes de flux a través de millores en les habilitats dels nens autistes i conductes a la vida quotidiana. Les famílies també poden formar part de la "família del circ" - compartint sentit de comunitat amb altres famílies que comprenguin els reptes que acompanyen la vida amb un nen autista: sensació d'aïllament a la comunitat en general, les frustracions, vergonyes i sentiments de ser jutjats. A la comunitat del circ, els pares mai necessiten disculpar-se pel seu fill al mateix temps que es presenten.

El projecte parteix de les observacions del meu treball com a artista de circ i formadora; entrevistes focalitzades a diversos fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals i formadors de circ; literatura relacionada amb la joventut i el circ social; l'autisme; treball teòric creativitat, encarnació, diferència, identitat, pertinença i nocions canviants de comunitat, especialment de Foucault, Deleuze i Guattari, Agamben i Probyn.

Em vaig proposar demostrar el valor pràctic del circ als nens amb necessitats especials i les seves famílies; que l'entorn de caos creatiu desenvolupat al circ és particularment beneficiós per als nens amb autisme; que la filosofia pràctica del circ valora tant la diferència com la inclusió, ajudant a construir comunitat; aquesta filosofia i teoria cultural pot proporcionar informació sobre com "funciona" el circ per als nens autistes i les seves famílies; i sobre com la participació en el circ pot canviar la manera com les persones entenen el món i es relacionen entre elles.

El meu objectiu com a professional del circ és animar-nos a tots a repensar com ens apropem a la teràpia física per a nens amb necessitats especials i per oferir una mica de teories marc que donen suport al treball excepcional de les escoles de circ juvenils d'Austràlia.

Autoria

Kristy Seymour

Any de publicació

2012

Detalls de publicació

Tesi final de BA Creative Arts, School of Humanities, Griffith University.

Idioma

Anglès

Temàtica

Autisme, Circ Social, Joventut, Diversitat Funcional, Discapacitat, Inclusió, Comunitat, Formació

Has trobat informació desactualizada o errònia en aquest pàgina?

Contribueix proposant correccions o canvis per millorar aquesta pàgina.

Útima actualització: 27 May 2022