Formació de formadors/es

Jugar a ser clown: recursos expressius per a l’educació

Descripció

Una proposta del clown i pedagog Pasquale Marino "Bergamotto" adreçada a educadors/es, estudiants, pedagogs/gues, artistes de circ i teatre que treballen o volen treballar amb infants i/o joves  i que, a través del clown, volen crear un espai d’expressió artística en què cada persona pugui ser valorada des del reconeixement de les seves capacitats.

Continguts
  • Les emocions. El clown busca compartir-les, implicar a qui observa. S'hi treballen estats de màxima sensibilitat a través de les emocions primàries i la seva expressió per mitjà de l'acció que no pas tant de la paraula.
  • Sentir-se relaxat i còmode en escena.
  • L’imaginari del pallasso, la fantasia, la imaginació.
  • L’escolta en la improvisació: individual, en parelles o en grup.
  • Recerca sobre el nom i el vestuari. Es reforçarà la idea que el clown és proper a nosaltres mateixos i s’accentuaran, a través del vestuari, determinades característiques físiques.
  • Facilitar experiències d’educació emocional per poder treballar a l’aula.
  • Eines educatives-metodològiques: saber com construir propostes i interdisciplinarietat.
  • Recursos corporals i expressius: observar i fer servir el cos en moviment en una relació educativa.
  • Habilitat dialògica: ser capaç de participar en la construcció d’una acció educativa.

Objectius

  • Trobar i recuperar, dins del món del clown, estratègies que mirin més enllà de les arts escèniques, i que es converteixin i tradueixin en eines educatives.
  • Situar el clown com a punt d’inici per buscar bases educatives a través del joc, la comunicació, la creativitat, la corporalitat i la relació.
  • Treballar des de dos nivells: l’art del clown i la seva posada en escena, d'una banda, i l’art d’educar a la infància, de l'altra.

Impulsat per...

Estat

Projecte actiu

Any d’inici

2005

Ubicació

Mataró [itinerant]

Has trobat informació desactualizada o errònia en aquest pàgina?

Contribueix proposant correccions o canvis per millorar aquesta pàgina.

Útima actualització: 21 Mar 2022