Tots a la pista: el circ a les classes d'educació física
description Accedeix al recursDescripció
Considerant la significativa introducció del circ en els espais escolar i extraescolar en els últims anys, aquest estudi té com a objectiu presentar dues experiències pedagògiques en què les activitats circenses van guanyar protagonisme com a part del contingut curricular de l’educació física. Per a això, les autores van visitar les classes d’un col·legi d’educació primària a Brasil i un institut d’educació secundària a Espanya, institucions on aquest contingut forma part del projecte pedagògic des de feia més de cinc anys. Els fets observats revelen que el circ es presenta com un contingut innovador i motivador amb excel·lents acceptació i participació de l’alumnat. D’altra banda, els docents responsables apunten que el circ i l’art d’una manera més àmplia són importants components pedagògics en virtut del seu potencial creatiu i expressiu. A l’últim, la descripció d’aquestes experiències permet debatre sobre les modalitats circenses desenvolupades, així com les dificultats afrontades pels docents durant la posada en marxa d’aquest contingut.