Recurs · Articles

Tots a la pista: el circ a les classes d'educació física

description Accedeix al recurs

Descripció

Considerant la significativa introducció del circ en els espais escolar i extraescolar en els últims anys, aquest estudi té com a objectiu presentar dues experiències pedagògiques en què les activitats circenses van guanyar protagonisme com a part del contingut curricular de l’educació física. Per a això, les autores van visitar les classes d’un col·legi d’educació primària a Brasil i un institut d’educació secundària a Espanya, institucions on aquest contingut forma part del projecte pedagògic des de feia més de cinc anys. Els fets observats revelen que el circ es presenta com un contingut innovador i motivador amb excel·lents acceptació i participació de l’alumnat. D’altra banda, els docents responsables apunten que el circ i l’art d’una manera més àmplia són importants components pedagògics en virtut del seu potencial creatiu i expressiu. A l’últim, la descripció d’aquestes experiències permet debatre sobre les modalitats circenses desenvolupades, així com les dificultats afrontades pels docents durant la posada en marxa d’aquest contingut.

Autoria

Teresa Ontañón Barragán, Marco Antonio Coelho Bortoleto

Any de publicació

2014

Detalls de publicació

Apunts. Educació Física i Esports, 2014, núm. 115, 1r trimestre (gener-març), pàg. 37-45

Idioma

Català

Temàtica

Activitats circenses, Educació física, Circ, Currículum escolar

Identificador

ISSN: 0214-8757

Has trobat informació desactualizada o errònia en aquest pàgina?

Contribueix proposant correccions o canvis per millorar aquesta pàgina.

Útima actualització: 4 Mar 2022