Circus Training for Autistic Children: Difference, Creativity, and Community
description Accedeix al recursDescripció
L'entrenament en circ pot beneficiar els nens diagnosticats d'espectre autista i les seves famílies. El 2010, com a entrenadora principal a Flipside Circus a Brisbane, Kristy Seymour va desenvolupar un mètode per utilitzar el circ com a eina terapèutica per als nens amb autisme. En aquest article, ella i Patricia Wise treballen entre posicions vivencials i teòriques per explorar com el circ pot obrir un nou món a aquests nens, permetent-los assumir riscos física i emocionalment, i potenciar les capacitats del seu cos en un entorn que enriqueix el seu desenvolupament social. Seymour i Wise despleguen la idea del "caosmosi" de Deleuze i Guattari, Pope i altres per argumentar que, de manera contraintuïtiva, els nens amb autisme es beneficien de l'entorn de caos creatiu que existeix en el circ. A través del treball d'Agamben sobre l'ésser i la singularitat, discuteixen com el circ valora la diferència i la inclusió, construint una comunitat de maneres també captades per la noció de "pertinença exterior" de Probyn.
Kristy Seymour ha treballat durant més de setze anys en el circ contemporani com a trapezista, formadora, directora artística, productora creativa i coreògrafa. Té un perfil significatiu en el sector del circ juvenil i va fer una tesi doctoral sobre circ contemporani australià a la Facultat d'Humanitats, Idiomes i Ciències Socials de la Universitat de Griffith. Professora associada de la mateixa escola, Patricia Wise és una teòrica de la cultura les publicacions de la qual abasten polítiques culturals i estudis urbans, inclinades per interessos en l'espacialitat, la materialitat i el gènere. Aquest article reflecteix una preocupació paral·lela per les pràctiques culturals en comunitats de diferència, com ho fa una una altra copublicació de les mateixes autores sobre el valor de la música participativa per al benestar dels sol·licitants d'asil detinguts.
Autoria
Any de publicació
Detalls de publicació
Editat per: Cambridge University Press