Formulari d’edició

Jugar a ser clown: recursos expressius per a l’educació

Útima actualització: 21 Mar 2022
Instruccions per omplir el formulari

A continuació et detallem quina informació correspon a cada apartat. Si tens dubtes, si us plau, contacta amb nosaltres i et respondrem al més aviat possible.

  • Nom del projecte: Aquest és el nom amb el qual s'identificarà el projecte a CircSocial.cat.
  • Tipologia: Escull l'opció que més s'adeqüi al projecte d'entre  les disponibles en el menú desplegable. Si consideres que el teu projecte no s'ajusta a cap de les tipologies existents, si us plau, marca l'opció "Altres" i deixa un comentari al final del formulari indicant a quina tipologia de projecte creus que s'ajustaria millor.
  • Imatge: Preferiblement, horitzontal i en format jpg o jpeg. Amplada mínima recomanada: 1458 px. Si la fitxa ja contenia una imatge, no t'apareixerà en el formulari d'edició, però introdueix el nou arxiu i substituirem la imatge.
  • Vídeo: Només s'accepten enllaços a Vimeo o Youtube. Si la fitxa ja contenia un vídeo, no t'apareixerà la seva URL al formulari d'edició, però introdueix el nou enllaç i substituirem el vídeo.
  • Any d'inici: L'any en el qual es va iniciar el projecte.
  • Estat: Marca l'opció "Actiu" si el projecte encara està en funcionament. En cas que el projecte hagi finalitzat, marca "Inactiu".
  • Any de finalització: L'any en el qual va cessar l'activitat del projecte (aquesta casella només apareix si es marca l'opció d'Estat "Inactiu" en l'apartat anterior).
  • Ubicació: Indica l'adreça de l'espai on s'executa el projecte. En cas que es dugui a terme a múltiples espais, fes clic en el símbol "+" per afegir més adreces o localitzacions. Si ho consideres oportú, en lloc d'adreces específiques pots introduir-hi el nom del territori on es desenvolupi el gruix de l'activitat (p. ex. municipi, província, comunitat autònoma o país) o l'adreça de la seu de l'entitat responsable.
  • Descripció: Aquest serà el cos principal de la fitxa del projecte a CircSocial.cat. Introdueix-hi tota aquella informació que consideris rellevant per explicar-lo, de forma sintètica. Recomanem incloure-hi: breu descripció general, perfil de les participants, temporalització (organització de l'activitat en el temps) i alguna pinzellada sobre la metodologia emprada.
  • Objectius: Detalla quins són els objectius principals del projecte.
  • Entitats impulsores: Indica el nom de l'entitat o de les entitats que fan possible el projecte. Si alguna d'aquestes entitats disposa de fitxa pròpia en el Fons d'Entitats de CircSocial.cat, hi indexarem la fitxa del projecte perquè quedin vinculades.
  • Per a més informació: Anota-hi totes aquelles dades de contacte que vulguis fer públiques a la fitxa del projecte (telèfon, correu electrònic, pàgina web, enllaços a xarxes socials, etc.) o enllaços a webs relacionades amb el projecte. Si la fitxa ja contenia informació d'aquest tipus, no t'apareixerà al formulari d'edició, però introdueix les dades que consideris oportunes i les modificarem.
info Fes clic a l'interruptor corresponent al camp que vulguis modificar per poder-lo editar. Un cop enviat el formulari, els canvis proposats seran revisats per l'administrador abans de fer-se efectius.
Link a Youtube o Vimeo

Una proposta del clown i pedagog Pasquale Marino "Bergamotto" adreçada a educadors/es, estudiants, pedagogs/gues, artistes de circ i teatre que treballen o volen treballar amb infants i/o joves  i que, a través del clown, volen crear un espai d’expressió artística en què cada persona pugui ser valorada des del reconeixement de les seves capacitats.

Continguts
  • Les emocions. El clown busca compartir-les, implicar a qui observa. S'hi treballen estats de màxima sensibilitat a través de les emocions primàries i la seva expressió per mitjà de l'acció que no pas tant de la paraula.
  • Sentir-se relaxat i còmode en escena.
  • L’imaginari del pallasso, la fantasia, la imaginació.
  • L’escolta en la improvisació: individual, en parelles o en grup.
  • Recerca sobre el nom i el vestuari. Es reforçarà la idea que el clown és proper a nosaltres mateixos i s’accentuaran, a través del vestuari, determinades característiques físiques.
  • Facilitar experiències d’educació emocional per poder treballar a l’aula.
  • Eines educatives-metodològiques: saber com construir propostes i interdisciplinarietat.
  • Recursos corporals i expressius: observar i fer servir el cos en moviment en una relació educativa.
  • Habilitat dialògica: ser capaç de participar en la construcció d’una acció educativa.
  • Trobar i recuperar, dins del món del clown, estratègies que mirin més enllà de les arts escèniques, i que es converteixin i tradueixin en eines educatives.
  • Situar el clown com a punt d’inici per buscar bases educatives a través del joc, la comunicació, la creativitat, la corporalitat i la relació.
  • Treballar des de dos nivells: l’art del clown i la seva posada en escena, d'una banda, i l’art d’educar a la infància, de l'altra.
Ex. xarxes socials, telèfon, mail...

info Si us plau, facilita’ns la teva informació de contacte. Així podrem consultar-te res si tenim cap dubte i confirmar-te que la fitxa ha estat publicada.